Sakit hati dengan Ikan Keli Goreng!!!

Tuesday, April 14, 2015 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Pagi pagi ak dah berperang dengan ikan keli ni...perhhhh panas pulak hati aku....nak jadikan cite pagi ni ak kne tolong jaga my nephew la kejap n anta dia p skolah skali...so berbekalkan ilmu n naluri kebapaan yg tinggi...muahaha...ak pon siapkanlahh sarapan segala...n ak ni jenis malas nk buat kerja dua tiga kali...sekali harung je..

Bila dah alang2 guna dapo tu nk bancuh air teh segala...terus laa nk masakkan utk tengahari terus...xde nk remeh2 dua tiga kali nk ke dapur memungah segala kan...nmpk ikan keli yang dah siap berpotong...tinggal goreng ajelah...wokehh

Ni bukan first time ak goreng ikan keli...da banyak kali dah...tapi xtau la apehal ntah berperang betul ak ngan ikan keli ni tadi.

Usually if ikan keli..kalau nk.digoreng memang dia suka meletop letop...so abislahh merecik minyak panas segala tu ke tangan..muka kalau x hati2 kan...but mak ak da ajar dah..if nk goreng ikan keli..pastikan minyak tu bebetul panas dulu n masukkan sekeping asam keping kedalam kuali...insyaAllah la x merecik n meletup2 segala... usually jadi tau...tp tadi...perhhhh...siap melekat dekat kuali yang ak panas ati sesangat tu

Bila da melekat kat kuali tahu2 jelah...dah xnampak rupa ikan dah..hancor...ak terus tutup api gegara dah xlarat nk berperang dengan percikkan minyak dia...ak tenguk xmasak lagi...sikit lagi nak masak...tp yang pasti dah xnampak rupa n bentuk ikan dah...haishhh

Penyudahnya ak ni jap lagi bawak nephew makan luar jelah ni...haishh...ni le jd bila anak teruna masuk dapo...ak dendam sama ikan keli seminggu...malas layan dia...grrrrr

Moge2 bakal org rumah tau le masak2 ni..klu x tau alamatnya sama2 la kami berperang kat dapo nt...sweet giteww..kikikii

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...