Mak....tetap Mak..hemm terima kasih mak

Monday, December 15, 2014 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Awal2 pagi macam ni dah dengar bunyi memasak dari dapur....selalunya kalau rumah org lain senyap lagi...kalau ada pun mungkin memasak untuk berniaga kejap lagi...

Mak aku sejak dua bulan lepas ini la rutin dia...isnin sampaila sabtu...pagi pagi dah bangun memasak...adik aku sekarang praktikal dekat kilang sawit...kilang tu xde kantin..nk keluar makan kedai pun jauh so mak aku masakkan bekal untuk dia tiap hari...sekaligus untuk makan family la.

Mak aku da 50an...selalunya orang usia macam ni layak duduk dekat rumah dah kan...tak payah kerja dah...tapi mak aku masih lagi bekerja sebagai pembantu restoran...dia tukang masak kat sana...hemmm aku ada jugak suruh mak berenti...tak payah kerja dah tapi mak cakap dia dah terbiasa kerja...lagipun kalau dia tak kerja dia jadi tak sihat...

Ada betulnya jugak...before this..restoran tu tutup seminggu...cuti ape tak tau la aku...and disebabkan cuti tu..mak aku jadi tak sihat la..yelah badan tak bergerak...tak tau nak buat ape dah katanya...so dia lagi suka bekerja thus ada kawan kawan katanya..boleh jugak ajak bersembang...dari duduk rumah sorang sorang baik dibuat kerja..cari duit...lagipun mak cakap dia tak nak susahkan anak anak dia..huhuu...mak tetap mak kan...

Aku percaya mak korang pun macam tu...mesti takmau susahkan anak anak...sanggup banting tulang sendiri cari duit...aku cuma mampu doakan moga mak ak sentiasa sihat...sentiasa terukir senyuman diwajahnya...kalau boleh aku ada la niat dalam hati...kalau ada rezeki lebih teringin sangat nak ajak mak buat umrah...insyaAllah doakan ya...

Pagi ni aku macam terbau cucur labu je ni...semalam mak ada beli labu...kompom punya ni..heee...terima kasih mak....syukur Alhamdulillah mak jadi mak kami... syukur Ya Allah...

Sayang mak...

Potpetpotpet : dedepan malu nk ckp..tak tau apesal..haishhh

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...