Semua anak mak dah bergraduasi!!!

Wednesday, November 05, 2014 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...syukur kepada Allah kerana dikurniakan kepada kami seorang ibu yang cukup cekal dan tabah.

Siapa cakap kalau jadi anak kepada seorang ibu tungal x boleh masuk univerisiti...tak boleh nak belajar pandai2 macam anak orang lain...buktinya..ak n adik bradik da pun merasai hari graduasi kami masing masing.

Hari ni hari bersejarah untuk adik aku...giliran dia pulak merasa jadi graduan yang bergraduasi. Teringat ak time aku konvo tahun lepas...kejap je masa berlalu.

Sepanjang masa nak ke PICC Putrajaya untuk majlis konvokesyen adik aku ni..memang banyak betul dugaan...lepas satu satu mendatang...n semuanya melibatkan duit..sabo jelah.

Kalau ikutkan adik aku..dia cakap die malas da nak bergraduasi bagai ni...malas nyusahkan family...but mak ak ade..die la yang jadi tulang blakang..org kuat yg jadikan jugak ape yang nak dicancelkan adik ak yg agk pendek akai ni..muahaha

First...kitrg bertolak dr ipoh ke putrajaya...upenye family ak xtau jalan...ak pulak xde tenet nk wat map gps segala...so as tour guide yg sgt x bertauliah ak tunjukla jalan..

Yang ak tau...terus je ke KL sana..lalu je jalan ampang kompom nampak banyak papan tanda arah ke Putrajaya..nahh...memang jumpa dah..tp boleh pulak terlajak segala pulakk...meronda laa kitrg kat KL nuh...

Sampai Putrajaya...menunggu adik ak setelkan urusan pendaftaran segala...sejam lebih gak laa...Dengan perut bekeroncongnya..badan penat tudiaa...xtau nk cakap lagu mana laa...

Ikut lapa akak ak die cakap nk bersila je atas jalan raya depan PICC tu sementara tgu adik ak lambat bebenor urusannya...at the end kitrg makan kat hentian mane ntah.

So yes...kitrg bawak bekal...mak da masak sesiap...berkelah kat pondok hentian sana...syiok jugak laa..but ade pulak monyet n the geng maii...boleh pulak moyet tu semua wat kaco..dahhh kelang kabut semua...memang a bit lawak la...ak ni jenis takut natang...trauma zmn kecik x ilang lagi..hihi

Setel hal monyet..gerak ke melaka..nk tido umah sis ak yg kedua...die pun nak join konvo adik kitrg ni...so jimat la xyah sewa bilik hotel segala kan...tp...sesat jugak....fuhhh jauh jugak laa sesatnya...sabo jelahh..sampai melaka da dekat maghrib...sempat jugak la solat kat umah.

Rehat dalam sejam abang ipar ak bawak kitrg jejalan melaka..yelah kan jarang p sana..so sesekali mai ni die bawak la jalan. Dengan badan da ala2 zombie x cukup makan..mata ngantuk.layu semua..follow jugak laa...lagi pun abg ipar ak pun bru balik kje tu...kire bagus la nak jugak dilayan kitrg bwk jejalan...

Makan ais kacang dekat Pantai Kelebang...hemm sana ada gerai2 bas lama...bas yg dah diubahsuai jd hotel la..tandas laa...gerai makan laa..semua dalam bas..so 7 ABC n 4 kacang rebut...harge...erkkkk....seriusly....RM38!!!!

Ok..yg tu ak story next entry...done jejalan segala...berposing kat menara taming sari..beza...muzium samudera bebagai lagi laa..dekat jam 2 baru balik n tido...esk pagi tu...kelang kabot semuaa...

Ape jadi...haaa...nt ak story...ak nk tido dulu penat sgt da ni bru sampai umah kemas segala....hehee....but again...congratz bro...next entry ak sambung sikit lagi..

To be continue ......

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...