Pelajar UUM contoh simbol perpaduan Merdeka 57

Assalamualaikum...

Dan esok bermulalah minggu orentasi bagi student UUM. Ramai yang dah mula menuju ke utara tanah air...Sintok Kedah...moga dipermudahkan urusan semua hendaknya InsyaAllah.

Ak sebenarnya tertarik tenguk perbualan junior2 ak dekat facebook... maaf ye junior, ak printscreen without asking ur permission...just the right thing xpe kan...


Nah...nampak sesuatu tak kat sini??? Diorang nie semua junior aku...dan bakal junior yang mendaftar esok...semuanya belia harapan bangsa yang sedang berusaha untuk membina kejayaan masing masing. Perbualan diorang ni menarik perhatian ak sebab dalam orang ramai (terutamanya keyboard warrior) duk canang cakap orang Melayu/Cina/India/etc xleh hidup serumpun...xleh tolong menolong...diorang ni bagi ak menunjukkan apa yang dicanang orang tu salah....sebenarnya xde isu perkauman langsung ....siapa yang dilahirkan racist??? xde kan...yang ade cuma golongan yang berkepentingan mcm politician tu..tetttt

So, to my junior, congratz...korang dah tunjukkan satu sikap perpaduan yang boleh dibanggakan dan dijadikan teladan...

Dan sedikit nasihat daripada senior korang ni..abang doakan semua urusan berjalan dengan lancar...hormat laa korang punya fasi tu, seminggu awal diorang dekat UUM tu, diorang tiap malam tido lewat sebab nak buat yang terbaik bagi menyambut kedatangan korang esok...n kepada para fasi pulak, jangan plak gi dajal bebudak junior tu..sabo naa...ade panjang masa lagi...hahaa....

potpetpotpet : tak payah nak feeling cari tulang rusuk kiri kanan sangat la haii...p cari sup tulang lg syiokk...jangan lupa ajak abang sama naa...hehee..welcome to UUM ^^

Popular Posts