Customer service TNB ugut Adik Aku!!!

Assalamualaikum...

Nak dijadikan cerita...semalam adik ak pergi TNB cawangan tanjung rambutan nk p bayaq bil letrik yang selama 7 bulan ni x pernah datang...yess...x pernah datang yee

Sejak ak pindah ke rumah sewa baru before puasa tahun lepas..kire dlm awal bulan 7, satu bill letrik pun x pernah mai tau x...2 bulan bill c mai terus buat report dekat pejabat TNB cakap pasaipaa bill xdpt..risau gak kang sekali dtg beratus..or diorg nanti tuduh curi letrik plak..bahayaaa

N takde jugak bill tu sampai kemudian n bulan2 seterusnya..masuk bulan ke 4 & 5 sekali lagi ak naik turun pejabat TNB tanya y xde letrik..pegawai sana cakap nt die anta org utk cek tp choii haprak...xde ape..so ak da malas dah nak buang masa menagih nk bayar bill...if org lain ak ase diorg wat bodo dahh...yelah letrik free...xdpt BR1M pun xpe klu lagu tu kann..hahaha..lg bestt...

Tapi ak ambik langkah berjaga2...ak dah bajet sebulan rm100 untuk bil letrik...so xde prob la nak cari duit bayar letrik if tetibe org dtg nk potong letrik kan..kang bergelap pulak umah ak..hohooo

Dan seperti yng diduga...jumaat lepas org TNB dtg buat semakan...die nk buat pemotongan terus habaq hanggg...ambik ko...surat amaran kuning merah xde tetibe anta org nk potong...waktu tu mak ak sesorg plak...nahhh drama queen mule.beraksi..hehee..terpaksa la mak ak wat drama kekononnya die duk sesorg..anak duk jauh...bulanan mmg dah pegi tnb mtk bill tp xdpt2...soooo Alhamdulillah dgn baik hatinyaa org yg bertanggungjawab potong api n ambik meter tu bantu mak ak...tp bencana buat die..sedihh..nanti ak story k..huhuu

Ok..berbalik pada tnb td...so dekat bill bayaran terakhir adalah pada bulan mei 2013...ak duduk bulan julai 2013..soo nak xnak kne bayar laa bil tertunggak tu...nasib x banyak rm150 je..tp duitt tuu...ak nak mintak potong nt ngan tuan umah sewa ni..hampeh..

Adik ak pegi la ke tnb nk setelkan bayaran n tanya solution utk bill yg x pernah mai ni..Adik ak cite die dibawak masuk ke satu pejabat ni n dalam tu ade pegawai india sedia menunggu.

Masuk je bilik..x sempat nak duduk ape terus india tu p serang adik ak n tuduh cakap "MACAM MANA RUMAH YOU ADA API..YOU CURI MANA FIUS??? MACAM MANA YOU UBAH METER??? NOW I NAK SAMAN RM200RIBU...YOU SUDAH BUAT JENAYAH..CURI API...TUKAR METER..."

Adik ak terkebil2 x paham jadah sial ape tetibe dituduh mencuri pulak..die dtg nk jelaskan bil..NAK BAYAR BIL..if curi baik diam je..dah buat report pihak tnb yg xdtg buat semakan..bongok bertingkek..

Then masa adik ak membalas serangan..."Bodoh ape cakap saya curi..tenguk bil..nama siapa..you nak saman saman laa..bukan rumah saya..saya sewa..masuk bulan 7..bil ni bulan 5...nie ada resit aduan abang saya datang 3 kali cakap bill x dtg..siapa suruh tnb x dtg...ni kira baik la saya dtg nak bayar..lagi tuduh curi..bodoh punya org..so nak saman..saman laa...i saman you balik sebab fitnah"

Nah that time ade pegawai melayu perempuan ada sekali..n die pun sokong adik aku..die ckp budak ni dtg buat aduan..mau bayar..you tuduh die curi lagi???

Bodoh sombong..macam tu la pegawai india tu..still cakap adik ak curik letrik n now suruh adik ak bayar rm1000.00 dekat die untuk denda n nanti bil lain bayar dekat kaunter...

Aku da cakap kat adik ak..ape2 ak nak itam putih..ada penyata bil bulanan berapa berapa...but pihak tnb xdpt nk provide atas alasan xde dlm sistem ke ape ntah..huhuu

So kire cincai bayar la dlm rm700 dulu..n if ade tunggakan lain akan dimasukkan kedalam bil akan dtg...n tu pun diselesaikan dgn pegawai perempaun melayu tu..nak harp yg india tu..tau maki n tuduh org je adik ak kata..

Ak yg dengar pun naik panas hati..macam tu ke service khidmat pelangan??? If nk curi xde keje nk pegi buat aduan bill xdtg..da la rumah sewa..lagi lantak laa kann...harap pihak tnb tolong la jgn ambik pegawai kelas bawahan yg tak reti menyiasat n pandai menuduh aje...mencemar imej company tahu tak...

Potpetpotpet : smlm adik ak nmpk bdk prtikal jd pnyambut tetamu..study letrik tpi..adehh

Popular Posts