Aku Nyaris Kemalangan

Tuesday, February 04, 2014 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Hari isnin macam biasa mood monday blues tu wajib ada....bangun macam biasa n bersiap2 nak ke office...pagi tadi kiranya awal ak nk.keluar rumah...

Start moto n susah beno...x hidup2 myb sebab aku cuti 3 hari n langsung x bawak p mana2 so enjin jadi sejuk la kan...tapi serius td hampir 30minit ak cuba start moto tu...dan alhamdulillah mahu jugak hidup...

Tapi yelah...cubaan demi cubaan tu memerlukan tenaga yang lain macam...aku terus rasa kebas semacam satu badan...pandangan pun jadi kabur segala...huhuu..terduduk atas jalan raya depan rumah disamping motor yang baru nak dipanaskan enjin...

Jam pulak dah tunjuk 7.45am...wahhh lg 15 minit office hour mula...masuk lambat wajiblah kena potong gaji..huhuu...so aku try gigihkan diri bawak moto n kekononnya aku bajet ok dah...xde rasa macam nk pitam dah..

Bila dah bawak tu...dalam atas jalan raya yang dah sure sibuk dgn kenderaan org nk pegi keja..tiba2 mata aku jd slow2 malap n terus xnampak apa...cepat2 aku break sebab takut terbabas mana2 tapi masalahnya aku break dekat tengah jalan raya...

Syukur Allah lindungi aku...xde pulak kenderaan lain kat blakang aku time tu..cuba bayangkan if ada..mau aku dirempuhnya n aku pulak dah sah2 xnmpak ape sebab serius mata jadi gelap tiba2...

Badan habis jadi kebas...aku cuba jugak tolak motor ke tepi jalan n aku duduk kat devider jalan tu sesorg..tarik nafas pepanjang...try tenangkan kepala segala...jujur.betul2 rasa macam nak pitam dah...

Jam pulak hemm lg 5minit...n for sure aku sendiri pun dah xboleh nk bawak motor tu....aku biarkan aje..yg penting keselamatan diri ye tak???

Dekat 15minit jugak aku terduduk kat tepi jalan raya tu...huhuu...n slow2 penglihatan aku kembali walaupun kabur.

B4 this pernah jd jugak..tp zaman sekolah dulu...berzaman sgt dah or time merentas desa..yelah aku bukan jenis rajin berjoging mula mata jd gelap nak pitam if merentas desa jejauh kan..hehee

Yang pelik pagi td pulaj jd..hemm myb sb ak strat moto tu nonstop..yelah mana tak nonstopnya masa berjalan moto pulak buat hal..sabo jelah aku

Sudahnya aku balik rumah x pegi kerja pun..aku ambik AL je..huhuu...habis terus AL ak utk bulan ni.ciss

Potpetpotpet : syukur Allah lindungi aku

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...