Sofa baru untuk mak..yeayyy

Friday, January 17, 2014 nizamriadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Dah lama sebenarnya mak aku mintak sofa lama nie ditukar..Yelah sofa nie memang dah uzur sangat2 dah...beli time zaman aku sekolah dulu....or lagi senang cite zaman akak aku still bujang sampailah sekarang dah beranak 2...nahh hambek..kau rasa berapa lama dah sofa nie berkhidmat untuk family aku???

Spring die pun dah mula terasa bila duduk..memang x selesa, dengan kekabu die yang dah terlerai bagai...belum cerita bahagian span die..memang kalah lempeng mak cik niaga seberang jalan tu....mmg cukup lengkap laa kirenye pakej untuk punca nak ditukar...

So petang tadi aku bawak mak pegi kedai perabut yang before this aku dah aim lama dah. Sebelum2 tu bawak mak pegi dekat kedai perabot yang die aim...hemmm semua tak menepati citarasa aku...n mak aku memang suka ikut taste aku sebab aku punye taste sangat2 tinggi ye...demand lebih orang cakap..muahaha

Pegi la satu satu kedai...ok  sofa yang ditawar xde la cantek mana tapi harga kauu...amboiii kemain mahalnyaa...tak sesuai la dengan harga n rupa. Mak aku nak beli jenis kerusi kayu je...zaman2 80an punye style...mak cakap senang ade kain nak beli...mak pun reti jahit sendiri katanya...aku ikut aje..tak kisah sangat as long my mom suka laa, tp still kne tenguk jugak dengan harga. Macam ak tenguk harga memang menyakitkan hati...mahal semacam...haii sofa pesen lama pun mahai ekk???

Then tadi bawak ke kedai yang aku aim...nah hambek kauu...cantek2 semua perabot die...memang mewah habis rupanya....harga pulak, ok fine sesuai...yang cantek semacam memang berbaloi dengan harga mahalnyaa, n yang ala2 je ni..murah gilerr...serius cakap peten perabot yang sama dengan kedai lain tapi harga jauh lebih murah.

Aku dah terbekenan dengan satu sofa nie...murah je, tapi gaya nampak mahal...harga cuma rm998...sofa kulit sitetik, ada 3+2+1 punya....aku pernah tenguk sofa yang sama, design n rupa semua sama kat satu kedai perabot yang popular nihh..asalkan perayaan dia akan buat promosi..harga die korang nak tau berapa...rm2999...wtf, beza benar kann...

Mak aku pulak dah tertarik sampai 3 sofa, harge semua x cecah rm1300...giler murah kan pilihan kitrg...hehe, tapi design sangat nampak mewah, kalau beli kat kedai perabot hutang tuuu...yang tiap bulan aeon call kalau lambat bayar tu, for sure ribu2 punyee...

Tapi tadi tak beli lagi laa, just tenguk je dulu....berkenan di hati tu memang dah kompom n hari isnin nanti InsyaAllah p lagi skali kedai tu n angkat....so sekarang just dalam pertimbangan laa..ikut pilihan mak aku je..aku tak kisah sangat, antara 3 pilihan tu...ok je sebab semua pun elok dimata aku n mak.

Lagi pun orang yang layan kami kat kedai tu sangat ramah...pandai sangat ambik hati mak aku...aku pun selesa sembang dengan die....hehee...macam tu la cara nak ambik hati pelanggan ye dak..

potpetpotpet : sofa raya cina laa gayanya ni ye dak??? hahaha...

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...