Bajet 2014!!! Janji tinggal Janji???

Friday, October 25, 2013 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Tak perlu ak nak ceritakan dengan lebih lanjut pasal bajet 2014... Rakyat Malaysia rata2 makin ditindas...mungkin ada nampak macam sedikit sumbangan ikhsan macam BR1M tapi boleh dikatakan ianya ibarat...Dah Beri Ambil Balik....lebih sedap lagi Buruk Siku...

Dari pandangan ekonomi...jangan cakap...memang rakyat Malaysia akan hadapi masalah kewangan kalau x berbelanja secara bijak mulai esok...yelah...gula pun dah naik hargaa....dan ini merupakan inisiatif pihak kerajaan untuk mengurangkan kadar pesakit kencing manis yang terus meningkat....hemmm...mungkin gula murah so kerajaan beranggapan punca org sng dpt kencing manis...so dimansuhkan subsidi...ok finee...

But then ak terpikir sesuatu...macam mana pulak dengan harga rumah??? Ramai lagi rakyat yg xde rumah...tp harga rumah still tinggi melambung...ape yg lebih sedih bila harga yang ditawarkan untuk rakyat Malaysia sama dengan harga yang ditawarkan kepada pembeli warga asing...contoh Nusajaya....xpayah cerita lebih...ramai dah tahu atau mungkin boleh google sendiri...

Pandangan seorang pelajar pulak...hemm. .ok baucer still diteruskan tp sorry to say...itu satu lagi taktik memaksa kann....student2 semua faham maksud aku... :3

Secara konklusinyaa...bagi aku Bajet 2014 ni agak mengecewakan.... tak tahu la pulak dengan korang kann.... tapi tahniah la kepada pekerja kerajaan...sebab Bonus sekali lagi Naik...macam biasa tiap tahun...terus Naik...tahniah yaa..rezeki andaa...

Potpetpotpet : sebelum pru ckp lain...lepas pru jd lain...madah berhelah seperti nyanyian Ziana Zainnn...yeahhh..karokk yukk...hahahaa

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...