Merdeka ke 56 sudah?

Saturday, August 31, 2013 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Malam ni di Ipoh agak kesejukan dan aku macam biasa tiap tahun cuma rajin duduk dekat rumah je tenguk tv sambut merdeka...bukan x pernah join aktiviti tenguk bunga api semua tu...tapi dah malas...sebab ape...sebab selain daripada trafik dan kesesakan orang ramai....nak melayan karenah abang2 polis pun satu hal...kompom ade je buat sekatan...malas sudaa...

Tahun ni dah kali ke 56 Malaysia merdeka...Alhamdulillah ak bersyukur walaupun keadaan agak x menyenangkan sebab ade je kes tembak menembak bagai...tp still aman kalau nak dibandingkan dengan keadaan si Syria dan Mesir....
Kemajuan negara hari ni adalah hasil perjuangan nenek moyang kita dan ak senanya rasa macam sedih jgk bila baca komen2 negatif dkt fb...ade je yg cakap ini hari kemerdekaan UMNO bagai...ape pas politik dijaja time mcm ni...nak lg sedih sape sambut merdeka tergolong dalam kalangan mereka yang kompom masuk neraka...wahhh bila manusia jatuhkan hukum mengalahkan tuhan

Ak x kisah pun diorg nk sokong parti mana...yg ak kisah bila ada yg sengaja mengapi2kan perkauman dalam negara ni...yelah Malaysia kan negara multiculture...majmuk berbagai bangsa dan budaya...dan bila ada yg nk cuba bangkitkan isu perkauman mmg ak agak sakit hati..nak2 itu utk kepentingan individu tertentu...sabar jelah.

Macam ak post status kat fb...ibarat ais kacang..berbeza ramuan tapi bila diadun bersama hasilnya sangat harmoni...tak gitu...

Apa yang ak harapkab moga selain kita menyambut Merdeka negara...kita kena usaha merdekakan diri sendiri jugak...sebab kalau kita x usaha kita akan terus dijajah dengan pemikiran yang tertutup....kadang2 disebabkan pemikiran kita yg tertutup tu menyebabkan kita nampak mcam bodoh sombong...fikirkan yaa

Potpetpotpet : salam kemerdekaan Malaysia

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...