Alhamdulillah...such a happy day

Saturday, August 03, 2013 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Beberapa hari ni aku rasa agak mendap sikit sebab gara gara tv rumah tibe2 pulak rosak...xde gambar terus...phewww sangat sakit hati.

Nak dijadikan cerita tv tu sebenarnya memang sewajarnya ditukar pun...yelah dah lama sangat dah pakai..zaman sekarang ni mane ade yg pakai tv bulky dah kan...semua flat screen woiii..family ak je yg x pakai lg...heehe...bukan xmampu nk tukar tp bg kitrg asalkan ada n masih elok...gunakan aje..buat ape nk membazir ikut orang kan...

So ditakdirkan dua hari lepas tv tu tiba2 rosak. Kalau rosak lepas raya ok lagi sebab memang ak plan nak beli tv baru pun lepas raya ni...nk beli sebelum raya lari bajet sb da bayar road tax kereta motor bagai...bil itu ini lagi..nk beli baku raya pun xde bajet tahu...hahaha...so dalam masa 2 hari no family ak ditemani radio yang da berzaman x pakai...hahaha...yelahh kitrg bukan minat dgr radio sgt..jarang guna...nasib still elok...hikkk

Tapi ada hikmahnya tv tu rosak...sepanjang 2 hari tv tu rosak...sepanjang tu jugaklah ak rasa family ak betul2 rapat...kitrg sembang macam2 cerita. Dari cerita zaman mak kitrg anak dara n digilai ramai jejaka (kata mak laa...kikikii ) sampai laa perancangan nak jejalan sana sini untuk honeymoon ak...gituhhh...hahaha...such a happy day.

Malam2 pulak...after tarawih...kitrg buat kuih raya...dah dibahagi2 tugas...ak tolong buat kuih simpul kasih dgn mak..kak long ak buat kuih makmur...kang ngah buat suci dalam debu...adik lelaki ak buat kuih ape ntah...hahaha..xtau nama kuih tu...

Lagi pun ini memang hajat mak ak nk ajar anak2 dia buat kuih...b4 this asyik main kuih tunjuk2 je...3 balang rm10 boleh campur punya...gahaa..tp kali ni hasil gentelan dan ulian anak2 puan rohana...

Nak buat kuih ni pun banyak dugaan..yelah cadangnya buat untuk raya tapi bila da siap bakar sorang rasa..sorang try..lama2 x nmpak sebalang pun lagi...hahaa..hampeh semua.

Potpetpotpet : esok sambung buat biskut lain pulak kata mak...sambil kami adik bradik membedal kuih raya yg bru siap dibakar...kikiki

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...