Waktu nak dia takde...waktu taknak bersepah pulak

Thursday, July 18, 2013 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Alhamdulillah rezeki khamis mungkin...hari ni saja dapat 3 panggilan tawaran kerja....tapii masalahnya ak sendiri dah kerja nihh...uhukk

Semua tawaran tu ak mintak dalam sebulan lepas...time ak desperate nk cari kerja...yelah time cuti sem ni xkan nk duduk rumah aje kan...at least wajiblah kerja cari duit..dapat jugak isi minyak motor segala..bil brodband lagi nak kena bayar..xkan laa nak mengharap kat duit mak lagi...aiyyooo malu laaa..hahaa

Bila pikir balik kan..perkara macam ni selalu sangat berlaku dekat ak..bila time aku nak xde..bila dah xnak tu amboii kemain lagi bergolek2 datang haaa...suratan...

Agak2nya ini semua cubaan kot...petanda ak kena rajin usaha..cuba kalau ak x usaha dulu..mau sampai sekarang ak x kerja lagi..mau duduk kat rumah perabis beras je kejenya..huhuuu

Natijahnya kat sini (lolll again bahasa malaysia sangat haii) kita xleh menyerah...kena kuat usaha...kalau sekali jatuh x bermakna selamanya jatuh...tenguk bayi...tergolek sana sini...gigih jugak belajar merangkak..belajar berjalan...so kita yang besar ni xpayah takut...janji ada usaha dan tawakal..yang selebihnya kita serah pada Dia yang Maha Esa...

Potpetpotpet : arini sy holiday..kekonon nak cuci baju...tapi penyudahnyaa...adehhh

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...