Esok mula puasa dan persediaan macam mana pulak?

Tuesday, July 09, 2013 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Aicehh...amacam tajuk entry ak nihh...gedikk ke idokkk??? Lantokk kann....emm...tau2 esok dah mula puasa...dan insyaAllah malam ni dah boleh tarawih...rasanya lepas nie masjid makin meriah laa malam2...selalu macam dua tiga saf aje kalau kat kawasan umah ak ni...kita tenguk malam ni macam mana...arap penuh laa...tp jangan ak xde tempat suda..haha

Persediaan untuk berpuasa...korang ade buat persediaan tak??? Kalau ak sebagai lelaki bujang...xde persediaan ape pon...just relax wat donnoo jaa kann...hahaha...insyaAllah kalau diizikan kesihatan olehNya xde problem laa nl pose penuh lagi tahun ni...

Untuk perempuan...ak suspek mesti ramai yang dah mula puasa sejak seminggu dua lepas kan..yelah nak ganti puasa mana yang terlepas dulu...almaklum wanita ni kan special sikit...hahaa...

Untuk yang bekeluarga...wohhh...ak ambik dr perspektif mak ak laa...da mula sibuk ajak pegi tesco laa..mydin la malam nt..nk cari lauk ikan ayam daging untuk wat stock berbuka n sahur nanti...yelahh...kalau mcm family ak semua pun bekerja...siang memang busy..malam je ade masa..so xkan la hari2 nk keluar beli barang kan...so sekali beli mmg banyak laa...nak2 bulan pose..memang memalam wajib le masjid laa....

Korang pulak macam mna persediaan nak puasa esok...da sedia..aicehh...macam budak kecik plak ak tanya kann...xpe lahh..ape2 pun ak nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua umat Islam di seluruh Malaysia terutamanya kepada rakan blogger dan pembaca yg sudi singgah sini...terima kasih dan salam kesyukuran...salam ramadhan...

Potpetpotpet : moga ramadhan kali ini memberi seribu satu keberkatan kepada kita semua. AMIN

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...