iPad untuk Keriangan n Microsoft untuk Produktiviti

Sunday, October 28, 2012 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Ramai member ak yang dah pulun kumpul duit atau memang dah ade iPad, termasuklah adik kesayangan ak....thus my anak buah yang baru masuk tadika pun dah merengek2 kat mak dia nak iPad, insyaAllah ujung bulan nie dapat le teuww =_=". Kire dalam situasi tablet nihh aku jelah yang belum ada ape2 lagi...yelahh, ari tu ade cadang2 nak pakai Galaxy Note 10.1' tapi bila dipikir balik...emmm, still x memuaskan hati aku sebab kalau boleh ak tak mau beli tablet mahal2 sekadar mahu bersosial, main game semata *ayat kemain karangan kauuu* aku kalau boleh nak yang ada pakage boleh buat kerja....

Kalau dari pemerhatian aku, ak selalu la jugak cilok2 iPad adik ak usha2 ape ade dalam tu...layan ke idak...and secara purata aku rasakan iPad memang gadjet yang mengujakan bagi KERIANGAN...yang kaki  Sosial cam Facebook/Twitter tu memang nie antara gadjet wajib beli yang ak rasa sangat best selain tahap ketebalan n keringanan serta kelajuan yang superb tu belum termasuk image yang superb memuaskan hati.... Biarpun begitu, macam ak cakap tadi ak banyak menggunakan tablet untuk urusan kerja macam menaip dokumen bagai...kalau sekadar guna iWork yang ada dalam sistem iPad memang ak x puas hati sebab kebanyakan kerja aku dalam Microsoft Office and sedia maklum most of us memang dah biasa guna benda alah tu kann...jangan nak tipu kalau korang tak gunaaa....

Android ada jugak app untuk buat kerja macam Document To Go, but for me its still TAK SAMA...Paham tak kelainan die macam mana, kalau boleh pun..bile time persentation dekat meeting board, mesti kne converd ke Microsoft Office jugak kann...dah jadi dua kerja...

So, atas sebab musabab tu ak cakap iPad lebih ke arah tablet Keriangan n Microsoft untuk produktiviti. Before this ak ada cakap dalam entry Android, iOS, Microsoft dan Pilihan Aku tentang pengalaman ak dalam mengunakan ketiga2 sistem operasi nihh....and dah jelas kat situ kalau untuk beli tablet aku akan menanti window 8 sebagai sistem operasi yang akan bermain2 dlm tablet aku....tak bermakna android or iOS tu tak ok, just untuk produktiviti yang lebih...bagi aku Microsoft tablet adalah lebih bersesuaian, lagi pun tablet2 untuk Microsoft 8 sangat2 unik and superb owhhsumm...sebab ape, sebab kebanyakan tablet window 8 berkeupayaan untuk mengtranformasikan diri diorang dari tablet ke ultrabook ke tablet....so amacam, terbaik kann....

Buat masa nihh ak berkenan dengan Vaio Duo 11 yang ada keupayaan untuk bertukar2 kejap tablet, kejap ultrabook....dari segi harga..emmm, biasa lahhh..sama macam laptop Vaio ak..harga dalam RM4000 jugak =_=". Tak aku nafikan memang mahal, time ak beli lappy Vaio dulu ade member2 cakap ak bodo sebab tak beli jenama Apple je terus, harga dah lebih kurang sama....owhhmaiii, aku bukan jenis taksub dengan jenama, ak taksub dengan sistem operasi..buat apa bayar harga sama kalau sekadar pada jenama tapi sistem operasi tak sehebat mana...tak gituuewwww *mampuss aku kne baling penyapu ngan ifag =_="* Setelah hampir 4 tahun, Alhamdulillah Vaio ak still gojes xde pe2 masalah...so untuk tablet microsoft aku nanti, wat masa nie memang ak aim Vaio Duo 11"....emmm, kne stat kumpul duit asenye...

cube teka ni tablet or ultrabook...ahakkk....luvvvv itt bebehhh

potpetpotpet :goshhhh...duitt duitt duittt...acane nk kawen cam nihhh...


You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...