Curi Tulang Waktu Bekerja!!! Takpe kot

Tuesday, July 31, 2012 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Sejak aku mula menjalankan tugas sebagai student praktikal di sebuah syarikat...ak dapat belajar banyak sangat pengalaman...macam2 hal berlaku dan semua ni baru sebulan...aku ada 3 bulan lagi untuk hadapi praktikal ni....

As student praktikal memang tak dapat lari dari situasi BAGAI MELUKUT DI TEPI GANTANG....duduk temenong kat satu sudut sambil mengharap kerja2 ringan yang boleh dibuat...tapi ada jugak sesetengah situasi sampai x menang tangan gara2 staff lama buli kita dengan suruh buat kerja diorg balik...ahakkk, ak...dua2 situasi dah merasa n sekarang nie ak tengah takde kerja   duduk kat blakang sambil blogging dgn hp ak nihh....

Tapi, ak ni dikira ponteng kerjakah??? Curi tulang kahh???? Ok, kerja aku memang dah habis...minta kerja pun memang diorg cakap xde...tapi apa pandangan korang dengan orang yang suka curi tulang ni...

Kerja tu anugerah tuhan untuk kita usaha mencari rezki di dunia....Kalau kerja yang dijalankan tidak dijalankan seeloknya dah macam langar amanah n itu bagi aku haram. Rezki yang kita dapat mungkin kurang berkatnya nanti...

Banyak kali ak terserempak dgn staff2 yang cuba curi tulang...n alasannya BUAT APA NAK RAJIN SANGAT, ORANG LAIN PUN BUAT JUGAK, BUKAN KITA AJA....erkkk, bagi aku inilah kelemahan kita, terlalu ikutkan apa yang tidak patut diikut...

Etika kerja perlu ada, kena ingat tempat cari rezki bukan tempat BUANG TAHI....duit gaji yang kita dapat untuk perut kita jugak, keluarga kita.....masing2 dah besar, fikir2kan lah....

Potpetpotpet : kesian pak cik cleaner nihh...nanti lah ak cerita...

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...