Cerita Bulan Ramadhan

Monday, July 23, 2012 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, syukur kepada Allah, tuhan sekalian alam yang memanjangkan umur ini untuk terus merasa nikmatnya berpuasa di bulan mulia Ramadhan ini. Hari nie dah masuk hari ke-2 ramadhan n insyaAllah diberi kesempatan esok akan masuk hari ke-3 ramadhan and esok akan akan mula berpuasa sebagai seorang pekerja aka student praktikal...^^. Esok cabaran bekerja mesti lain dari yang lain, yelah sebab aku bekerja dengan orang2 sekeliling yang rata2 bukan muslim....mau silap ari bulan diorang semawa aku air ribena sesedap jiwa ja...hahaha...

Cerita pasal bulan ramadhan nie kan...aku ada banyak sangat memori yang ak suka dengan bulan ramadhan...korang semua pun mesti ada cerita yang tersendiri kan...macam aku, sebenarnya aku rindukan ramadhan2 yang lepas...hahaha, ramadhan tahun nie berbeza sikit sebab tahun nie aku n mak tak berniaga dekat bazaar ramadhan...Memang terasa benar kelainan dia, selalu aku dengan mak akan sibuk dari awal pagi sampai ke malam uruskan bazaar ramadhan..i mean, kitrg meniaga lauk pauk kat sana...^^..so ak tolong2 la sikit2 mana yang patut kan...tahun nie mak tak niaga sebab aku pun dah mula berpraktikal, so susah la kan xde orang nak tolong n plus my mom pun sibuk nak masak untuk kantin...so masing2 sibuk laa..

Cerita aku dengan bazaar ramadhan banyak sangat...aku time nak pegi berniaga bukan main ensem lagi, yelah selalu time2 cam nie mak cik2 semua akan angkot bala tentera (anak2 n laki) untuk turut sama tolong meniaga...hahaha, time2 cam nie lah baru diorang tayang anak dara n teruna masing2...perhhh, kire sambil menjual juadah di bazaar ramadhan, sambil promosi anak jugak laa...whahahaha, ak pon tak ketinggalan..mak ak selalu ngusik cakap ak solo la, itu la ini laa kat mak cik2 lain..sama la mak cik lain pun..pakat promote anak,...aiiyakk (T T)... Yang best tentang bazaar ramadhan nie, orang selalu cakap yang ktrg peniaga nie bersaing...memang kitrg bersaing tp secara adil n lagi best saksama...klu ade masalah ke,x cukup duit ke..pe2 jelah..saling bantu membantu.kalau time nak berbuka puasa tu..ahakzz, masing2 pakat pegang air bungkus n jeling2 kiri kanan nak tengok siapa minom dulu..sorg stat minom, wokehh kire  dah berbuka la tuhh..^^

Aku rindu time berpuasa dekat UUM jugak, selalu time bulan puasa cam nie akan ada bazaar dekat dengan perkarangan masjid UUM..budak2 memang akan berkunjung kat sana la lepas balik kelas tu...semua muka xlleh blaa lapaq...ak pun selalu gak p sana, tapi sekadar cuci mata jaa...klu ade yang berkenan beli satu dua, sebab lokasi rasmi nak berbuka puasa semestinya dekat kafe proton UUM..kat situ juadah banyak pilihan n yang paling penting ada TV boleh diusha..ahakzz..Ramadhan dekat UUM diserikan dengan terawih yang sangat best....i mean, imam terawih datangnya dari pak arab..ahakzz..korang tau la kan orang arab kalau alunkan bacaan ayat suci al-quran memang terbaek..ak memang kusyuk abis la kalau solat terawih dekat masjid...alunan suara memang terbaekk...best sangat...^^

Tahun nie, macam aku cerita tadi...aku akan ada satu lagi memori baru iaitu berpuasa sebagai seorang pelajar pratikal...InsyaAllah akan dipermudahkan Allah hendaknya...ape2 pun aku ase belum terlambat aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua kawan2 yang sudi singgah kat blog aku nie...aku harap kita semua akan mendapat berkat dan hidayah yang terbaek sempena bulan mulia nie k...^^

potpetpotpet : baju raya takde lagi...n tak tau nak beli ke takk...cuti 2 hari jeww (T T)

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...