Lelaki Menangis !!! Ehh, Tak Macho La Macam Nie

Monday, June 04, 2012 Nizam Riadzi 0 Comments

Assalamualaikum...

"Ehh...lelaki menangis??? Wuuuu, lelaki menangis...wuuu, buat malu je...x macho langsung...wuuuuu...."



Siapa pernah dengar ayat macam tu...haha, selalunya ayat cam tu kite suke cakap dekat budak2 lelaki yang masih sekolah la kan...alah, yang menangis sebab kalah berebut cekelat or kopok ngan adik bradik lain...So, si ibu pun mula la buat ayat cam tu untuk tenangkan anak lelakinya. Well, biasa la tu, lelaki nie ego die lain macam sikit..bila kena cakap cam tu, mesti auto stop cry kan...Aku dedulu cam tu gak...akak2 ak gengster bagai dulu...slalu rebut barang ngan titew....sedeyy...hahahaha (ok...gedik teramat syial di situhh)

Lelaki selalu dikatakan seorang yang berjiwa or berhati KERING. Lelaki sukar untuk mengeluarkan air mata, namun sekiranya lelaki mengeluarkan air mata, ada sesetengah yang mula bercakap-cakap si lelaki bukanlah lelaki sejati kerana hanya wanita yang layak dan selalunya mengalirkan air mata. Mengapa perkara ini terjadi??? Apekejadahnya ini semua??? Dimana silapnya kita??? Edisi Siasat Bongkar disebalik kemelut dunia lelaki ... (wahhh, kemain ayat...rindu plak ayat kejadah edisi siasat NTV7 dedulu tuh...ahakk...^^)

Siapa cakap lelaki tak boleh menangis??? Ce crite sikit dalam kitab mana, dalam buku psykology mana ada sebut lelaki xleh menangis...Woii, lelaki pon manusia jugak...ade je kelenjar air mata kat bijik mata nuh....kalau x nangis ape gunenye kan...

Lelaki nie bukan xmau menangis, tetapi AIR MATA LELAKI NIE BERHARGA....Bukan berharga cam ne tau....korang perasan tak bapak ke, abang ke, or sesape jelah asalkan lelaki menangis waktu diorang betul2 sedih or gembira...Selalunya lelaki akan mengalirkan air mata untuk orang2 yang betul2 tersimpan di dalam hati....yang betul2 mereka sayang. 

Hati lelaki nie bukan kering, kadang2 tu tenguk crite Korea pun boleh je leleh2 air mata tu...tp sebab ego lelaki, kebanyakan akan cuba kawal emosi diorg...But, kalau dah macam family tersayang tu ditimpa kesusahan ke ape ke....walaupun diorg x menangis meraung2 cam mak2 kat depan anak2, tapi si ayah yang lelaki nih, mesti akan menangis sorok2 dekat tandas or kat mana2 jelah...asalkan xde org nampak...bukan sebab ego, tapi sebab sayangkan keluarga...dia xmau ahli keluarga semakin sedih bila lihat dia sebagai ketua keluarga turut bersedih.

Selalu kalau tenguk wayang yang romantik tangkap leleh mesti perempuan yang nenangis kan..yang lelaki plak just sedia je untuk menenangkan balik si pengkarang jantung buah hati dan limpa diorg tu. Time nie, lelaki bukan x sedih tau bila tenguk cerita tu, tapi buat apa diorg nak menangis...baik diorg risaukan sayang diorg yanga ade dekat sebelah tu...nangis teresak2 baik dipujuk...kalau dedua nak nangis sape pulak nak pujuk??? tak kan mak cik jaga kaunter tiket plak nak pujuk kan...haishh...

Macam aku sendiri pernah tenguk abang ipar aku menangis. Time tu akak aku nak melahirkan baby sulung diorang..(anak sedara aku tu da umur 5 taun ^^). Muka abang ipar aku tu memang xleh bla la ganasnye kan...boleh la kalau nak dijadikan pelakon sampingan tuk watak2 gengster....tapi segengster2 die, bila lihat isteri kesayangan dalam kesakitan...menitik jugak air mata. Dan aku, da bergenang air mata bila lihat akak sendiri da azab semacam je...but, still maintain xmau nangis...sebab ape, sebab xmau risaukan akak and mak yang ade kat situ... (dapat tangkap tak ape maksud aku). So, bagi aku, lelaki menangis xde masalah mana pun....xde hilang macho lahh...lagi macho and sweet charming ade aku ase...^^. Kalau still ade yang cakap "wuuuu, buat malu lelaki nangis...potong konek la weiii"... ak sarankan ko ikat kaki tangan die n sula konek diorg balik...hahahah...nangis ke idak time tu...kuikuikuiii

Lelaki, x salah untuk kita menangis, sebab kita tahu air mata kita hanya untuk mereka yang benar2 ikhlas kita sayangi, dan buat wanita diluar sana, hargailah lelaki yang sangup menitiskan air mata mereka untuk dirimu sebab hanya lelaki yang benar2 menyayangi dirimu akan benar2 mengalirkan air matanya...... (wahhh, kemain ayat aku...hahahahaha)

p/s: aku nangis bile potong bawang bukan sebab aku sayang bawang tu tau...mohon paham

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...