Habis Akhirnya Masa Aku Di UUM

Wednesday, June 27, 2012 Nizam Riadzi 1 Comments

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, rupanya dah selesai tugas ak selama 3 tahun sebagai student UUM...ehhh, blom selesai sehabisnya lagi...kire 95% da siap la..lg 5% tunggu praktikal nanti...^^. Tadi last paper ak...paper inovasi...emmm, malas nak crite pasal paper tu..yang pasti aku banyak termenong dri menjawab soalan...kire kalau ak pandai mengait mau la siap sehelai baju saiz baby tu...huhuhu...

Hari nie dah 27/6/2012....kalau 3 tahun dulu....waktu nie ak dah tidur sebab 28/6/2009 aku kena bangun awal n bersiap pergi sesi pendaftaran pelajar baru UUM...Ya Allah....tuhan jelah yang tahu bertapa aku bersyukur dapat masuk u time tu...yelah, x ramai mber ak dapat peluang cam nihh walaupun kalau dibandingkan dulu2 zaman mak-mak aku dengan zaman sekarang, zaman sekarang memang dah bersepah la budak masuk U nie...memang x hairan dahh...but, ak still puas sebab dapat jugak la laksanakan satu dari hajat mak ak, nak tengok ak belajar sampai masuk U...^^, syukur Alhamdulillah.

Aku ingat lagi time first time aku sampai Kedah, memang aku x kenal sesiapa la kan...sampai UUM terus ikut arahan pak cik pengawal...laluan A masuk lorong Kiri...terus jalan tergedek2..dah macam ade pesta, memang sesak...sampai je kat Koleh TNB aku terus shoot daftar kat Dewan Terbuka TNB. Time tu ade sorang budak nie yang first sekali tegur aku...Syafiq Hood nama die..kalau kat facebook dia nie terkenal dengan nama bisnesboy.fiq . Dia nie la yang first sekali tegur ak, then after kenal-kenal cam tu ak isi borang itu ini, tangkap gambar semua n dapat kunci bilik.

Bilik time tu kongsi 3 orang...serius ak x puas hati sebab ak minta bilik sorang atau 2 je..sekali dapat 3, yelah barang banyak kan...hahha...time tu ak sebilik dengan ADI n Zarif. Yang adi budak kelantan, zarif budak johor n aku plak perak..perhh, memang ak xleh blaa..but syukur akhirnya diorng nie la yg paling best aku rasa...si zarif dah jadi president kolej ak, n si adi still giler2 die je..hahaha...sgt best sembang sampai subuh x sedar....hufff....time dpt bilik tu ak terfikir xleh ke ak duk luar je...xde kondo ke leh sewa sini..but woiii..kondo mne ade dalam hutan..hahaha...campak2 barang dalam bilik terus jumpa mak n family ak kat kreta. Time tu mak ak tumpang kreta abang ipar ak, n abang ipar aku plak ade kerja so xleh tunggu lama...diorang cau cam tu jelah. Mak ak time tu just bagi rm10 kat tanggan n kad kredit...hahaha...siyes ak agak risau time tu sebab rupanye kat uum mne ade org gune kad kreadit....duit kat tangan rm10...memang terbaek la kan...isi topop rm3 telfon mak mintak duit..hahaha..lucky laaa...if not abis...

Waktu mak balik tu, ak xde rasa sebak ke ape ke...yang aku rasa ape tau...LAPO n STRESS sebab bilik kecik...tu je..hahaha...malam tu plak dah mule sesi senior merekrut junior2...hahaha...macam biasa lah, badan memang longlai..ade taklimat disiplin lah, ade sesi suai kenal la, ade tayangan video lah...ade sesi nangis2 segala....but kalau aku ingat2 balik...Ya Allah, rindunyaa...

Sedar-sedar semua tu berlaku pada tarikh yang sama iaitu esok tp tahun yang berbeza..3 tahun dah berlalu..aku akan ingat semua kenangan dan memori indah aku dengan semua senior, kengkawan n junior2 aku kat sini...pun dengan lect-lect yang ade yang banyak sangat kerenah nye..kalau bagai assignment tu..macam nak bagi ape je...penin ak nak cari rujukan bagai...hahaha...pengalaman yang sangat best tapi xmau buat assgmnt dahh...penat woii...due date segala...tobat2..

Ape2 pun kalau ade member2 UUM aku yang terbace blog nie aku nak ucapkan ribuan terima kasih sebab sudi jadi peneman gosip ak selama 3 tahun kat UUM, segala suka duka, tangis tawa amat bermakna bagi aku...wokehh...wish me luck for my practikal n plezzz plezz plezzz doakan xde pulak subjek ak yang kantoi..kang x pasai2 aku kne mai balik sini...haiiyoooo...mintak simpang.....

Nah..ak tepekkan sekali video yang aku buat khas utk budak2 DPP TNB UUM...sekian terima kasih




potpetpotpet : first time aku buat vlog...ahakzz, sangat xleh blaa...

You Might Also Like

1 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...