Bila ingat zaman sekolah dedulu la kan....

Wednesday, October 12, 2011 Nizam Riadzi 0 Comments

                                                            Assalamualaikum...

Uitt...entry last tuk malam nihh, jap lagi nak sambung tengok movie...esok exam...banyak lagi movie x sempat tengok.....tetttttt....
Ok...tetibe ngah sedap makan kacang nihh..ak tergedik nak hupdate pasal zaman ak sekolah dedulu....



Time tu dalam lingkungan taun 95...ak skolah tadika cina kat ipoh...wahhh...aku bajet ak sekolah dalam sebulan lebih je kut, sebab aku malas...hahaa, last2 cikgu yang datang umah ajar...kikikii..pemalas siot dedulu...sekarang pun xde beza sangat...

Ok..zaman tu aku sekolah pakai beg power rangers aku ase...dalam tu plak just ade buku ABC yang ade gambar tu dengan buku CINA....lelain aku bawak patung ultramen...n x lupa botol air telepon aku...sangat bangge dan riak time tu sebab ak sorang je pakai hp..hahaha....

Taun 96-99 plak aku sekolah kat sekolah inggeris kat Taiping..hemm, time tu cam biasa lahh, zaman bebudak sekolah kann...Cikgu akan lantik sorang ketua kelas, penolong,ketua keceriaan..bla blaa blaaa...hahaha....Then, tugas diorang ape tau....kalau cikgu takde dalam kelas...diorang akan berdiri depan kelas, pegang kapur putih n buat garisan dua...tulis perkataan ape...

          NAMA MURID BISING : LELAKI/ PEREMPUAN

So, time tu semua pun jadi cam batu la...duk sengeh2 kerang...ade yang degil sikit main baling2 kertas cuit2 mber ajar gosip...aku plak time tu memang baik...nama aku paling jarang la kene tulis kat papan itam tu walaupun hampir tiap kali ak yang buat kecoh....hahaha, sebab ape, asalkan diorang tulis, aku padam..baik kan aku tolong diorang padamkan nama...xde penat2 wat kerja..hahaha....

Then..zaman2 tu kalau nak pegi kelas kena ade pas keluar...rasanya ade dua pas, satu pas nak ke tandas, satu lagi pas nak ke bilik guru ke, pe2 ke..urusan rasmi la kirenye..kununlaaa....Asalkan nak pegi tandas...angkat tangan, berdiri terus pegi jumpe cikgu n cakap...

CIKGU...BOLEHKAH IZINKAN SAYA KE TANDAS SEBENTAR???

Hahaha...legend je kann...cam tu la lebih kurang ayat die...ade gak yang jenis pemalu tahan je...ade yang sakit perut tu perhh, sekali die kentut bau macam bom atom dahh..pening satu kelas..nak lagi best mesti ade kes budak cirit or terberak dalam seluar...x kire la lelaki ke perempuan ke, time tu semua sama jerkk....hhohohoho

99-2001 aku sekolah kebangsaan kat ipoh...time tu da jadi senior la kirenye kat sekolah rendah...time tu gak zaman2 cinta2 monyet gedik2 nihh...bercinta dua hari putus..hahaha...Zaman nie aku ase zaman aku main kereta TAMIYA, Beyblade, DIGIMON, lawan pemadam..pe lagi tahh..memacam la kirenye...so, asalkan cikgu xde je, mesti kitrg yang lelaki nie akan kumpul reramai kat belakang kelas n battle...haha, x kire la lawan pemadam ke, lawan ape ke..janji dapat isi masa lapang dengan berfaedah....^^.

Kalau bebudak perempuan pulak biasa la, diorang akan ade satu buku khas...suruh bebudak lelaki nih tulis biodata, nama ape, tarikh lahir, tempat lahir, suke makan ape, bla blaa blaaa....ahakzzz..^^, best jugak time tu..ramai peminat nak mintak maklumat kan..zaman sekarang x payah..mintak fb je semua suda dapat...goshhh...

Time nie jugak aku ase budak pompuan paling banyak masalah, sebab ape sebab diorg dah mula nak capai tahap matang...ade la satu kes nie..time tu kitrg dalam kelas n tetibe budak depan ak dia dtg period...so, yelah bebudak kan..mane nak tau....ak n mber sebelah jerit la cakap die berdarah..yang budak tu pon x sedar die berdarah....then terus cikgu panggil die bawak ke mana tak tau....so, time cikgu takde, tau jelahh..gosip2 gitu..hahaha, tanya kenapa itu inii...da besar baru tau....tetttt.....^^

Kalau nak time UPSR pulak..bebudak ramai la yang ambik kelas tuisyen, kelas tambahan bagai..aku xde...duk umah layan tv..bukan sebab malas ye, tp sebab time nie ekonomi family ak x best lagi...hahaha...but keputusan aku sangat terbaek...kikikii..rezki kutt...syukur...^^...

Kes2 lain pulak..kalau time PJ (pendidikan jasmani)....Aku mesti lari..hahaha, malas siot...aku suke lepak2 melayan deruan angin..ewahh....tp serius ak memang pemalas...kakakaa....kalau nak cerita pasal perhimpunan pagi pulak..hemm, tak payah cerita laa..asalkan ade spotcek mesti ade yang kantoi bawak mainan la, bawak dildo la, bawak....erkkk...ak cakap dildo????...ape tuuu.....goshhhh....lupekan....terima kasih....(~ ~)

Bagi aku zaman sekolah rendah memang best..gaduh2 kejap je...lepas sehari dua ok la balik..tapi zaman sekarang x tau la pulak..semacam je ak tengok bebudak zaman sekarang, menakutkan je..huhuhuhu....bebudak zaman sekarang rugi bagi aku, sebab ape..celik2 diorg tengok FB, TWITTER...kita dulu, buka2 mate cari mber ajak main kejar2 bagai..hahaha..siap peluh2 sihat badan..kan kann kann....

p/s: korang time sekolah rendah dulu ape cite...gedik2 jugak tak..kikikiii

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...