Beraya sakan nampak...

Tuesday, September 06, 2011 Nizam Riadzi 2 Comments

                                      Assalamualaikum...

Wooo...dah lame kut ak x hupdate blog nihh, bersawang sudahh....hohoho....btw, still mood raya kann....mesti ramai yang tengah busy terjah2 umah terbuka bagai...ade nasi impit la, laksa la, mee rebus lagi...weiiii...sodap2 semuanya tuhh...^^

Aku...hemmm, minggu nie nak balik uni dahh...so now just busy siapkan barang2 balik uni leww....minggu depan kuliah dah mule macam biasa....goshhh....

Btw, amacam korang punye raya....seminggu sudah berlalu...klu korang tanya aku..raya taun nie mmg gempak..lain dari yang lain....hahaha...sebab ape lain ekk...mehh2 rajin2kan diri bace story raya aku yang memang sengal...

Malam raya: satu family rancang nak pegi shoping last minute kirenye nihh...rancang nak keluar after berbuka...but, last2...kereta abang ipar aku bawak keluar...x balik2 sampai jam 2am...hahaha, ape lagi...mengamok la akak aku ngan laki dia...ak n family lain dah pakat terbongkang dah....malas layan....

Pagi raya yang sengal:
Tengah syok2 tarik selimut...tetibe akak aku jerit...BANGUN...BANGUNNN.....erkkkk, pe kes awal sangat nak bangun kan...sekali tengok jam suda 10am....wahahaha..terbaekk, satu family bangun lambat....so yang laki2 memang out terus la x solat sunat raya..termasukleww aku nihhh..memang teramat lah sengal...

Bangun jerk terus kecoh satu umah....kemas itu ini, ade yang nak mandi, ade yang duk susun2 kuih, ade yang lepak terkangkang tengok tv...bler2 mamai lagi kot...hahaha...

Time salam2 n bermaaf-maafan paling xleh bla family ak pernah buat....mak ak yang x mandi betoi lagi yang duk kemas2 dapor tuhh, akak aku yang dengan rambut cam ju-on pun ade..ngan anak sedara ngan bantal busuk lagi..dengan abang2 ipar ak ade yang bertowel nak mandi semua...sambil2 lalu selisih...terus salam2 mintak maaf....perhhh, xde rasa touching2 langsung....nak muah2 pun xleh...sebab ape, semua pakat xleh blaaa...taik mata pun ade lagi, semua pun bau masam2 lagi...hahaha, serius pagi tu kalau ak rakam mmg sweet memory giler....sweet yang masam...kakkaa

Thenn...semua siap comel dah nihh, wangi2 semua....duduk depan tv tengok muke masing2...abis tu, tetibe je tv wat hal, xleh onn...mmg sengal...ape lg, semua pakat duk gelak bodo2 je lahhh....pakat ambik kunci balik kampung terus...hahaha, actually plan nak balik kampung raya ke-2, but dah tv xleh on..ape lagi...harung sekali jelah terus....^^

Perjalanan balik kampung:
Memang dah jadi kebiasaan la kan...jalan memang tabik spring sesak..kitrg nak balik sabak bernam...so lalu ikut jalan lama la kirenye...masalahnya, boleh plak 2 kereta terpisah...ak jalan lurus, abang ipar aku plak p masuk area parit..haiiyooo, sesat la pulak..main kejar2 kat jalan raya..memang xleh blaaa....nak balik sabak bernam tu paling kurang dalam 3 jam je, but sebabkan dah main kejar2, sesat n sesak bagai...da jadi 10 jam...memang xleh blaaa....abis cair maskara semua lahh..hahaha

Malam kat kampung:
Syukur lahh semua selamat sampai...sampai je kat kampung, semua terus dengan rasa xleh bla terus jerkk mandi n cari nasik kat dapo..wat macam umah sendiri betoi dah nihh..haha, mak sedara aku dah x tau nak wat ape, die cakap..buat le ape nak buat...hahha, memang terbaek...sekali family aku datang beraya, abis kecoh satu umah....gilakk lahh...^^

Esoknya: 
Pagi2 aku dah bangun...but pagi2 tu jugak ak tengok abis semua adik bradik mak ak yang 9 org tu semua suda balik...so sepupu sepapat aku pun memang semua pun ade jugak la kan...nak dijadikan cerita, ak tido pakai boxer je..alah biasa la tu kann...so sedap tido berselimut...buka2 mate tengok keliling sepupu aku duk tengok je aksi eksotik ak tengah tido..memang sengal, malu dohhh, semua dah jadi anak dara n teruna..but perangai xleh blaaa...siap tarik2 selimut aku...da la ak tengah seksi meksi kann....aku sorang diorg ramai, for sure la aku kalah...selimut pun terlepas lahhh....cepat2 ak carik seluar....sengal vongok punye sepupu, pepagi raya wat dajal kat aku ekk..ciss kalian kejam...^^

Kesimpulannya:
Ape2 pun raya taun nie memang lain dr yang lain..sgt xleh blaaa...semua serba serbi x pernah dibuat kami sekeluarga...but menarik la....aku suke gak giler2 cam nihh..haha...n taun nie jugak tanpa disangka2...aku dapat duit raya n total keseluruhan sampai semalam la kan...ehem2...nak dekat rm600 lolll..haha, leh la bli handphone..handphone aku pon dah nazak sangat dah tu...^^

Btw....once again...Selamat Hari Raya kat korang semua k, tq sudi bace blog aku n nanti makan2 kat umah terbuka tu ingat2 le aku gak ok...^^

p/s: makanan wajib raya untuk aku adalah Nasi impit kuah kacang with ayam...^^

You Might Also Like

2 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...