Penangan Kad Raya

Friday, August 19, 2011 Nizam Riadzi 0 Comments

                                      Assalamualaikum...

Sedar tak sedar, tinggal berapa ari je lagi ramadan dah nak abis...huhuhuhu..ntah sempat ke tak lagi nak bertemu ramadan taun depan kan...hemmm...Ok, macam biasa lahh bule dah nak dekat ngan raya nie kan, ramai la yang mule nak hias2 rumah..macam umah depan aku nihh.waaaa, siap dengan pelita semua dahh, nie jeles nihh..ahakzz...^^

And...kalau dulu2 la kan, time2 macam nie semua da mule mengadap peti surat masing2...hopping je abang posmen datang....klu bunyik je moto tuhhh, berlari tercabut kain nak dapatkan die....bajet, nak dapat kad aye lah..ahakzzz...

But, kan sekarang ramai yang cakap Kad Raya tu zaman "mak-mak" aje...bebudak zaman sekarang gune Facebook, twitter or sms jewww...x main la pos2 niee...KOLOT KOTTT...EUWWWWW....hahhaha....tak caye, cube baca komen2 dekat post wall fb MHI n Selamat Pagi Malaysia...semua cakap kolot....but ade gak yang cakap ade nilai sentimental...^^...

But, sekarang nihhh..aku tengok kat blog2 dah mule ramai yang wat contest or segmen "TOLONG KIRIMKAN AKU KAD AYE"..."AKU NAK KAD AYE"...."SAPE NAK KAD AYE"...ahakzzz....x sangke kan sekarang nie kad raya kite terpaksa meminta2 sampai macam tu....huhuhu...

Kalau dulu2, kad raya diberi tak payah dimintak...tau2 je abang posmen datang..n perasaan terkezut "EHHH...AKU DAPAT KAD RAYA" memang lain dari pada perasaan "OWHH...DA SAMPAI PUN KAD RAYA DIA NIE"....ahakzz..paham tak maksud aku...

Ok...jangan salah faham, bukan aku nak cakap blogger2 yang wat segmen kad raya tu syok sendiri or ape,ak paham diorg just nak eratkan hubungan diorg ngan follower je...x salah pun kan...^^, just maksud aku nak sampaikan bertapa bezanya perasaan TERKEZUT dapat kad raya dengan perasaan OWHH dapat kad raya...*tak paham lagi x tau la nak cakap ape...

Penangan kad raya nampaknya agak best bagi para blogger...bagi aku nie satu kes yang positif...semua dah mule nak merasai perasaan berutus kad raya...seronok bila dapat kad raya dari member2 dan tengok lawak2 sengal diorg dalam kad raya tuhh...kadang2 ade yang lukis gambar kartun orang lidi, ada yang berpantun, ada yang siap gamkan 5sen sebagai duit raya.....bila baca tersengih jee....da kalah surat cinta nihh...

Yelahh, kalau surat cinta kan kite simpan dalam kotak ke, bawah bantal ke...ahakzzz, but kalau kad raya nih siap gantung2 lagi...lagi best bile si penggirim datang umah beraya n tengok kad dia digantung..perhh, rasa dihargai sangat kan...^^

Macam korang amacam, dah dapat ke kad raya TERKEZUT or sedang menanti kad raya OWHH...ahakzzz...aku ade terjumpe satu blog nieee...siap wat entry...WAJIB FOLLOW kalau nak KAD RAYA...ahakzz....macam2 hal lah sekarang nihhh....whateverr..blog kau, bukan blog mak cik aku...kikikiii....*tak de kaitan ngan blog aku, bukan blog bapak kau yang header lembu tu...yang blog dia lawak2 sengal tu....^^

Aku kelmarin suda dapat kad aye TERKEZUT....dapat 2, n tadi dapat lagi satu...weiiii...^^....seronok gakkk, nie tadi baru p tesco cari kad aye nak balas balik...hope sempat sampai la klu ak pos esok..jangan sampai after raya suda..hahaha....

p/s: baru kau tahu kad raya nie lagi best dari pesbuk ko tuhh...


You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...