Nak main mercun jugak...

Monday, August 22, 2011 Nizam Riadzi 0 Comments

                                      Assalamualaikum...


Wahhh....memang terasa dah nak raya nihh...ramai rakan2 blogger duk update pasal kuih raya, baju raya, mercun bagai....n aku pun sama gakk....Kawasan umah aku nie pun dah meriah dengan bebudak main mercun...weiiii, meriah je rasa..kekadang aku rasa baguih jugak mercun semua nihh..meriah sikit...hahaha


Esok insyaAllah my sis balik..sepatutnya ari nie but ade kes la pulak..xpe2...asalkan semua selamat kan...hemmm, tadi aku duduk kat luar umah, dengan ditemani cahaya pelita rumah jiran.....ahakzzz...aku layan je bebudak tu main mercun...snap2 pix...hahaha, aku nie mmg hantu gambar...pantang nampak org, semua aku nak snap...


Then, tengah duk layan tu..tetibe teringat la pulak zaman aku kecik2 dulu...Aku dulu mmg disiplin skema siott..Adik aku main mercun bola, ak main bunge ape je...wuuuu..hahaha, but dalam hati teringin siot...Well, bebudak kann...mmg la teringin s sangat nak try..so ak pun tergoda nak try...


Satu malam tu aku main mercun roket...but mercun roket lama..taun lepas punye...kire da x baguih la kann....Aku cucuh la sumbu die...da abis sumbu tu x jugak terbang2....B4 that aku masukkan dalam botol, so nanti die terbang la....Aku tengok die x terbang2...aku geram ak ambik botol tu....elok ak angkat...elok mercun tu terbang....tinggi siot n tetibe die turun menjunam n kejar aku..ppperrrhhhh..serius aku nangis xleh bla time tuu....


Memang kecoh jugak la time tu..mercun kejar aku kan....n tetibe mercun tu melencong n masuk kawasan umah orang...terkena pintu rumah...time tu malam dalam jam 9 lebih...myb tuan rumah ingat ade org datang sebab mercun tu macam ketuk pintu...so die buka la....mmg terbaekk..mercun tu masuk rumah orang tu habis satu rumah kecoh...hahaha....


Dan hasilnya, taun tu ak x dapat beli kasut raya...(T T)....degil sangat...goshhh, pas tu aku tobat.....but taun2 seterusnya kembali jahat...weiiii...tetibe rindu nak main mercun...hahaha


p/s: nanti la cari mercun pop2 je main ngan anak sedara semua...^^

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...