Cerita tentang raya...Owhh, esok raya...

Monday, August 29, 2011 Nizam Riadzi 0 Comments

                                                          Assalamualaikum...

Ok..semua dah tau esok raya kan...so, xyah la aku nak gembar gemburkan bende yang memang dah kompom2 esok raya...weiiii...like2....Syukur.....akhirnya esok raya..ahakzz...x sabar nihh...pakai baju raya *taun lepas (T T).

Ok..ape cite..umah korang mesti dah vogeh abiskan..lampu liplap2 semua, gantung2 kad raya *tulis sendiri gantung sendiri , ade yang tengah test2 kuih aye lagi..baju raya....bagai lah semua...kire lengkap..hahaha..memang terbaeklahh kalau malam2 raya nie kan...^^

Aku pun sama gak, dari petang tadi memang terbaek aku penat...sebuk siott...pagi tadi dah pegi pasar borong..cari ayam, daging, kerang, laksa...bla blaa blaaaa....then, balik umah terus kene ubah2 perabot plak..letak kiri lahh, letak kanan lahh...haishh..sabo jelah....then, da siap semua nihh..baru nak tacap muke kirenye..nak p gunting rambot jap...but, baru nak ambik kunci motor...tetibe my mom suda panggil daa....dia suruh cari kayu api bakar lemang....uhukkkk...sadisss

So, sebagai anak yang sungguh misali dan terbaekk...aku pun letak balik moto tuh p cari kayu api basah..ahakzz..ujan lolll..bakor la lemang....20 batang kau tauu...tu blom dengan nasi impit 15 peket...goshhh, memang terbaek mak aku nihh..mentang2 taun nie semua anak menantu cucu dia balik....so sakan la kan..hahaha...





Aku pun best gak la buat2 keje nihhh..setahun sekali kan..penat2 pun but bile tengok semua orang ade...*walaupun aku sorang je lelaki yang wat keje bako2 nihhh but puas ati gak la ngan hasilnya...ehheheheee

Now aku ngah golek2 depan tv relexkan body sementara my mom siapkan rendang die..hufttt.....esok mmg topop abis la makan sebulan kan..ahakzz....pada semua aku mau ucap selamat hari raya maaf zahir batin tau...walaupun kite2 nie tak jumpe kan, but kalau aku ade wat penulisan yang tersasul ke sampai korang terasa ati kan...serius ak mintak maaf....kekadang aku tulis ikot sedap mood jerkk...biasa la, akai kekadang sakai sikit..ahakzz...btw...Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir n Batin ok....

p/s: nanti ziarah raya kat bloglist saya ya....^^, sukung mber2 jum...

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...