Kejang kaki..SEDAPP SANGAT!!!

Wednesday, June 08, 2011 Nizam Riadzi 1 Comments

                                  Assalamualaikum...

Tadi kan...(suara manje gedik..)...orang tidur la..konon nanti nak bangun pagi2 study...(layan movie..x buffering..hahaha)...so tengah layan sedap terbongkang bagai niehhh...nak mengeliat..tetibeee....waduhhh waduhhhhh.....my leg cramm lolll..nak menangis asenye tadi...huhuhuhu..bukan main2 sakit die..dah lama x kena cram kaki niee..tetibe plak tadi kene...huhuhu....


Apakah puncanya...hemm, sejak ambik shortsem nie..2 minggu rutin sama...pegi kelas pagi..balik layan movie, turun makan, masuk bilik layan movie..tido n then bagun p kelas...pusing2 ari2..perhhh...so not sihat....x senam langsung...ADAKAH INI PUNCANYA????

Huffff,,,,serius kalau dulu time kecik2 ade gak cram, kalau sejuk2 sesangat2 kan...so anak manje mak nie mule la tetibe je air mata suci mengalir...tak tahan sakit tuu..hhohoho, n mak kite nie pun bangun la tolong ambil minyak angin n urutkan....(cayang mak sesangattt)...sob2....memang best penangan KEJANG niehh...goshhh...

so, ape kes kejang2 nie yerkkk....tak bagus betul la..duk sedap2 mengeliat..tetibe je kejang...ade satu kes tu, pernah bce dlm internet nie le....malam pertama pengantin..tengah nak wat aksi nie..tetibe si suami boleh kejang kat bahagian tuttt*****....hahaha, atenye gila....goshhhh..mintang simpang..mesti sakit nak mamposss...haiiyoooo...x sanggup nak bayang wehhhh....

ok...disebabkan x sanggup nak hadapi lagi..try la usha2 pak cik google, n dapat tips nie....

cara2 nak elak dr kaki kejang...huhuhu



  • Rendamkan kaki didalam air suam yang dicampur dengan garam. Dengan ini ia membantu melegakan kaki anda.
  • Minum air secukupnya setiap hari
  • Pakai stokin tebal sewaktu tidur bagi mengelakkan kaki dari sejuk. Kaki yang sejuk mudah mengalami kekejangan
  • Pakai seluar panjang sewaktu tidur
  • Elakkan dari berdiri atau duduk dengan kaki bersilang dalam masa yang lama
  • Lakukan senaman kaki atau senaman regangan setiap kali sebelum masuk tidur
  • Terdapat kajian menunjukkan pengambilan suplemen magnesium sebagai vitamin sampingan kepada multi vitamin sewaktu hamil boleh membantu sesetengah wanita yang menghadapi masalah kekejangan kaki
p/s: pas nie nak senam2...bangun pagi gerak2 badan sikit...huhuhu

You Might Also Like

1 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...