Rumah kena sambar…

Monday, December 20, 2010 Nizam Riadzi 0 Comments

…..15.11.10 Semalam, kegelapan melanda rumah kami. Aiyaaa…nie semua gara-gara rumah kena sambar Kilat ooo…Perhh..memang terbaek la, time tu tengah layan TV9 tengok Idola Kecil…haham tengah duk layan-layan tonton nie..tibe-tibe…PRANKKKK…..kilat menyambar….terbaek je depan mata aku warna biru kilat tu…menyambar betul-betul depan rumah..(nasib kilat tak masuk rumah)…and then ape lagi…satu rumah tupppppp…..kegelapan la kami sekeluarga…huhuhu…Mak aku dengan sepantas kilat jugak menjerit kat aku…”tutup…tutup..tutup cepat chik…tutup”..hahaha..lawak pulak aku tengok gelagat mak aku..Ye la, nak tutu papa lagi, semua memang dah tersedia tertutup…gelap sudah…hem, maybe terkejut sangat kot..haha… Yang akak aku pulak time tu tengak syok bergayut hanphone call suami dia yang ada kat Melaka..huhu, nasib baik handphone tu x meletop, if not..uhh..nak bekejar ke hospital pulak..telinga hilang…aiyaaa…nasib2…Dalam kegelapan dan kesejukan malam tu, aku try jugak la godek-godek fius kotak hitam tu…emm, kilat sambar terus..da hangit…x boleh nak baik dah…so, berpanas n bersunyi sepilah kami sekeluarga dengan keadaan rumah yang cukup romantic. Ditemani cahaya lilin yang suram-suram, aku pun pasang la lappy kesayangan aku nie ha..pasang je la movie ape yang ada sementara hilangkan boring-boring nie kan…haha..tengah duk layan-layan perasaan usha cite LAGENDA BUDAK SETAN ..tibe-tibe my lappy out of battery da..aiiyaa, siot toi…hampeh ja…ape lagi, kebohsanan balik le kami… Then, tgu la TNB sampai…x sampai-sampai pun…usha rumah kiri kanan berlampu…waaahhh, betul-betul jimat rumah aku malam nie..hahaha…kitorang dapat la spent our family time in this romantic situation..layan gak, sembang-sembang sambil makan bubur jagung yang baru je mak masak tadi..layan… Emm, malam xde lampu..so ape lagi, pakat nak tidur awal la…dah jam 2 pagi pun…x sampai-sampai pun TNB nye…maybe malam-malam x layan kot..but, dalam on the way kitorang satu family nak masuk mimpi masing-masing…uhh…lampu terang duk suluh rumah aku…Horray..its TNB…suda mari ooo…dia tukar fius yang terbakar tadi..n wallah….semuanya kembali normal…and family aku seakan-akan cube topup balik time gelap tadi.. Semua pakat duk usha TV balik, makan-makan junk food, bubur and buat  macam ala-ala baru jam 8 malam…aiayyaaa…memang tak betoi loll..hahaha…ape ku kisah..janji family ku family ceria…..;p 
 
p/s : tq abang-abang TNB…

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...