Memori sekolah..hahaha..I LOVE U MEMBER

Saturday, January 23, 2010 Nizam Riadzi 0 Comments

Sebagai seorang pelajar, memang menjadi suatu lumrah untuk kita belajar semua perkara. Alam persekolahan tu datang hanya sekali dalam kehidupan setiap insan yang digelar pelajar. Namun tidak semua insan yang bertuah untuk memiliki ilmu dan berpeluang untuk mempelajarinya dan dimanfaatkan di dalam kehidupan.

Sebagai pelajar yang sedang belajar, kadang-kadang aku terfikir, kenapa lama sangat aku kena belajar, kalau kerja lagi best, dapat duit..arr..penat..bosan...Memang itu adalah kebiasaannya yang difikirkan aku dan rakan-rakan suatu ketika dahulu, maybe time kitorang dalam tingkatan 4 atau 5. Hahaha..tak sangka, selepas habis SPM, kitorang sume rindukan balik zaman persekolahan, zaman yang penuh dengan keriangan..

Aku still belajar..macam kawan-kawan yang lain..same jugak, walaupun kitorang nie semua pemalas yang amat, tapi Alhamdulillah, maybe nasib menyebelahi kami, kebanyakan dari kami semua still belajar di menara gading. Macam aku sendiri, still belajar kat Universiti Utara Malaysia.


Aku still ingat time aku sambung study kat form 6 dulu...Wah, langkah pertama nak masuk sekolah buruk tu...hahaha..ak sorang-sorang je time tu, ye lah, aku daftar lambat 2 minggu sebab aku p Program Khidmat Negara kat Kelantan..Ok, time nak p masuk daftar tu...wa..kecut perut la jugak, ye r, sekolah baru, x kenal sesiapa pon..ak tau, korang semua pon mesti rase macam aku kan time first time kita nak p mendaftar nie...hahaha..and aku terjumpa akhirnya kawan baik aku..Harisuddin bin Ramli.

Haris, member aku paling kamceng until now..kitorang kenal time form 3, satu kelas dengan dia..haha..nasib dia masuk form 6 jugak, ade la mber..Nak tau ape yang best lagi..time ak p daftar..ak terCAMPAK kat kelas yang same dengan Haris...arrr...lega yang amat rasenye time tu...:P, ak syukur sangat..best..mber gile ade.

Time first masuk tu, aku mmg x kenal sesiapa la..just Haris n Faiz..Faiz mber ak time ak darjah 6..kitorang terpisah 5 taun time sekolah menengah..hahaha..kire2 cam jejak kasih balik la nie..best giler dapat jumpa member2 lame..


Beberapa lame lepas ak masuk kat kelas tu..wah, suasan form 6 amatlah berbeza...dulu b4 aku masuk form 6,ramai orang cakap yang form 6 nie susah, stress...sume ade..tp berbeza kot...mber2 giler satu otak dengan aku..cikgu2 spoting habis...dah tu, sekolah, kitorang yang pegang...hahaha...best2...BEST MEMORY EVER...bg ak..


Pertemuan dan persahabatan yang tak pernak aku duga tu rupa2nya terlalu hebat..ak rindukan saat2 perkelahian, gurauan, usik senda..gelak tawa..ponteng2 kelas..lari dari ikgu..hahaha..macam2 lagi..Ak pasti..korang semua pon rindu kan dengan pengalaman time sekolah dulu...

Bagi yang still sekolah, korang hargailah masa yang korang ade kat sekolah tu. Korang jangan sekali-kali think that sekolah tu can HELL..bukan, sekolah tu selain daripada tiket kita ke menara gading, tapi juga satu pentas drama untuk kita mengarang sebuah memori bersama rakan-rakan dan cikgu-cikgu..Percayalah yang kita semua nie amat bertuah..bertuah untuk merasai pengalaman yang mungkin ade orang yang tak berpeluang untuk merasainya...Syukur dengan apa yang kita miliki sekarang nie...



Sahabat-sahabatku, aku terlalu sayangkan korang..korang memang best..tak pernah terduga bagi ak untuk mengenali orang-orang segila korang. Bagi aku, pengenalan dan persahabatan dengan korang adalah sesuatu yang amat indah dan bermakna dalam sejarah kehidupan aku..Terima kasih teman kerana muncul dan menyerikan kehidupan aku...KORANG MEMANG ROCKS...

You Might Also Like

0 lemas bunyi blubblub:

Salam...trime kasih sudi taip sini...